SkiFever.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
SkiFever Poradnik narciarski Zdrowie i bezpieczeństwo O czym pamiętać na stoku - nasze prawa

O czym pamiętać na stoku - nasze prawa

Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 

Wzrasta liczba narciarzy korzystających ze stoków w Polsce. UOKiK przeprowadził pierwszą kontrolę umów oferowanych przez trzydziestu jeden przedsiębiorców prowadzących stacje narciarskie. Zakwestionowane przez Urząd regulaminy i cenniki właściciele stoków już dostosowują do obowiązującego prawa.

Wzrasta liczba narciarzy korzystających ze stoków w Polsce. UOKiK przeprowadził pierwszą kontrolę umów oferowanych przez trzydziestu jeden przedsiębiorców prowadzących stacje narciarskie. Zakwestionowane przez Urząd regulaminy i cenniki właściciele stoków już dostosowują do obowiązującego prawa

Już niedługo tysiące narciarzy i snowboardzistów ruszą na stok nie tylko na południe Polski. Wszystkim miłośnikom białego szaleństwa UOKiK przypomina, że korzystając z usług oferowanych przez przedsiębiorców prowadzących stacje narciarskie – jako konsumenci podlegają ochronie. Dlatego też Urząd postanowił bacznie przyjrzeć się ofercie skierowanej do właścicieli nart i desek.
Walcząc o klientów właściciele stacji narciarskich oferują konsumentom szeroki zakres świadczeń. Oprócz wyciągów można również skorzystać z parkingów (90 proc.), punktów gastronomicznych (94 proc.) czy wypożyczalni sprzętu narciarskiego i snowbordowego (90 proc.). Na co trzecim stoku można uczyć się jazdy na nartach i snowboardzie w szkółkach, które najczęściej nie należą do właścicieli stacji.
Miłośnicy białego szaleństwa mogą też przebierać w ofertach umożliwiających im korzystanie z wyciągów narciarskich. Najpopularniejsze są karty magnetyczne oraz z kodem paskowym (stosuje je odpowiednio 61 proc. i 38 proc. stacji), które zawierają informacje o liczbie wykupionych przez konsumenta wjazdów wyciągiem lub punktów, w których wyceniany jest jeden wjazd.

Urząd skontrolował 31 przedsiębiorców, w tym 27 z Małopolski oraz 4 z Podkarpacia.

Z badania przeprowadzonego przez UOKiK wynika, że stosowane przez przedsiębiorców regulaminy i cenniki obowiązujące na terenie poszczególnych stacji narciarskich umieszczone są w widocznym dla wszystkich miejscu, z reguły przy kasach lub stacji wyciągu. Pozwala to właścicielom desek i nart z łatwością zapoznać się z ich treścią.

W niektórych regulaminach i cennikach na konsumentów czekają jednak niemiłe niespodzianki. W co trzecim regulaminie obowiązującym na terenie stacji narciarskich znajdują się postanowienia, które uniemożliwiają konsumentowi zwrot pieniędzy za karnet niewykorzystany na przykład z powodu pogorszenia warunków atmosferycznych czy też wypadku na stoku.

Zdaniem Urzędu, każdy narciarz czy snowboardzista powinien mieć prawo do zwrotu pieniędzy za niewykorzystane zjazdy, tym bardziej, że przedsiębiorca nie poniósł kosztów związanych z realizacją pozostałej części umowy.


Wątpliwości Urzędu wzbudziły także stosowane przez przedsiębiorców w regulaminach nieprecyzyjne określenia. Sformułowanie postanowienia: w wyjątkowych sytuacjach za zgodą kierownika kolei lub mechanika można dokonać zwrotu biletów, po uprzednim sprawdzeniu ważności karnetu, może prowadzić do dowolności i swobody interpretacyjnej, ponieważ konsument nie może przewidzieć, co przedsiębiorca rozumie pod tym nieprecyzyjnym pojęciem.
Analizując regulaminy UOKiK zwrócił również uwagę na klauzulę przewidującą, że wszelkie spory, jakie mogą wyniknąć z umowy, rozstrzyga sąd właściwy ze względu na siedzibę przedsiębiorcy, co jest sprzeczne z powszechnie obowiązującymi przepisami.

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Sprzęt narciarski



SKI szkoła

Reklama

Sonda

Gdzie najczęściej jeździcie na nartach w Polsce
 

SkiFever Google+

Facebook

SKI Kontakt

Jesteś na stoku wydarzyło się coś ciekawego poinformuj innych narciarzy o panujących warunkach na stoku.

Prześlij zdjęcia Napisz klika słówNapisz jakie panują warunki

Zostań naszym Reporterem napisz jaka jest pogoda, warunki na stoku, zrób zdjęcia i wyślij swój materiał na:

reporter@skifever.pl

T-Mobile: 664 128 339

Opłata za MMS i SMS wg stawek operatora.