SkiFever.pl

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
SkiFever Wiadomości Nowości W Sölden zima trwa przez trzy pory roku

W Sölden zima trwa przez trzy pory roku

Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 

Photo by SöldenSölden to samotny szczyt: Na zboczach lodowca miłośnicy desek już od września mogą się rozkoszować zjazdami. Miesiąc później można rozpocząć aktywność w strefie rozrywki na obrzeżach stoków: Najpierw mamy inaugurację sezonu „First Snow Gletscherstart“ w dniach 07 – 09 października, później otwarcie Pucharu Świata w narciarstwie AUDI FIS od 21 do 23 października, a następnie niemal każdy jesienny, zimowy i wiosenny weekend aż do początku maja.

Huśtawka narciarska wśród wiecznego lodu

Na dwóch lodowcach, wysoko ponad narciarską wioską w tylnej części doliny Ötztal, sezon białego szaleństwa rozpoczyna się już 3 września, kiedy lasy i łąki na dnie doliny dopiero zaczynają przybierać najpiękniejsze żółte, rdzawe i czerwone odcienie jesieni. Najwyżej położona droga widokowa Alp Wschodnich prowadzi narciarzy i snowboardzistów w samochodach i autobusach z Sölden do lodowców Tiefenbach i Rettenbach, jednego z największych lodowcowych terenów narciarskich Austrii. 

Obydwa lodowe olbrzymy są połączone jednym tunelem drogowym i jednym tunelem narciarskim, tworząc jedyną lodowcową huśtawkę narciarską w Alpach. 36 kilometrów tras zjazdowych i 10 wyciągów o wydajności prawie 20 000 osób na godzinę zapewniają nieograniczoną przyjemność z jazdy na nartach dla początkujących i zaawansowanych miłośników tego sportu. Dzięki Europejskiemu Centrum Testowemu i Wystawienniczemu, znajdującemu się na lodowcu Rettenbach, Sölden jest jedynym lodowcowym terenem narciarskim, na którym od września do listopada można przetestować najnowsze produkty wszystkich wiodących producentów sprzętu do sportów zimowych. 

Sportowa arena marzeń

Photo by SöldenW listopadzie oprócz kolejek Gletscherbahn zostaną uruchomione również pozostałe wyciągi w Sölden i Hochsölden. Dla narciarzy i snowboardzistów oznacza to: oszałamiające zjazdy na 148 kilometrach stoków o wszystkich stopniach trudności, bezstresowy i niewymagający długiego oczekiwania transport 34 wyciągami.

A także stuprocentową gwarancję śniegu od października do maja – region ten jest mianowicie położony na wysokości od 1350 do 3340 metrów, a około 80 procent stoków jest sztucznie naśnieżanych.  

Oprócz tego Sölden jako jedyny teren narciarski w Austrii, dysponuje jednocześnie trzema trzytysięcznikami: Gaislachkogl (3.058 m), Tiefenbachkogl (3.250 m) i Schwarze Schneide (3.340 m). Kto chciałby pokonać tę „wielką trójkę” w jeden dzień, może się wybrać na wyprawę „BIG3 Rallye“. Punktem wyjścia jest dolna stacja kolejki Giggijochbahn, punktem docelowym dolna stacja Gaislachkoglbahn. Pomiędzy nimi mamy cztery godziny jazdy po śniegu, 50 kilometrów stoków, 10 000 metrów wysokości i trzy zachwycające alpejskie panoramy na platformach widokowych „BIG3”. Specjalną atrakcją dla wszystkich fanów Sölden jest nowe „Multimedia Nightshow”, odbywające się w każdy środowy wieczór przy środkowej stacji Gaislachkogl. Wszystkie szkoły narciarskie ośrodka, wraz z cieszącym się bogatą tradycją klubem narciarskim Sölden biorą udział w niezwykłym pokazie sportów zimowych, prezentując sztukę jazdy na nartach od kolebki po czasy współczesne.

Photo by Sölden

A po drodze... 

soelden-restauracja...można posilić się cesarskim omletem. Lekki, pulchny, posypany cukrem pudrem – kto nie uwielbia klasycznego cesarskiego omletu? Tę i inne tyrolskie mączne potrawy i sycące przysmaki podaje ponad 20 schronisk i restauracji w rejonie narciarskim Sölden. Na platformie „BIG3” na Gaislachkogl, przy pięknej pogodzie i po dokonaniu rezerwacji dla co najmniej czterech osób, na stół wjeżdżają oprócz obfitych tyrolskich śniadań i przekąsek także wyrafinowane kompozycje dla smakoszy, azjatyckie specjalności, świeże ostrygi i kawior z szampanem albo owoce Morza Śródziemnego. 

Komfort jakiego dotychczas nie było

Od grudnia 2010 na Gaislachkogl wjeżdżają dwie nowe kolejki linowe. Do środkowej stacji jeździ 8-osobowa kolejka jednolinowa o wydajności do 3600 osób na godzinę – zdolność przewozowa niespotykana w skali światowej. Na szczyt o wysokości 3040 metrów wjeżdża kolejka trzylinowa – 3-S-Bahn, opierająca się na 2 linach nośnych i transportowana przez jedną linę ciągnącą - najwyższa konstrukcja tego typu na świecie. Dzięki niej można w ciągu zaledwie 12 minut pokonać 1677 metrów wysokości. Imponujące pod względem architektonicznym dolna, środkowa i górna stacja przyciągają uwagę nie tylko z powodu rozwiązań technicznych, ale również dzięki eleganckim kształtom. Kolejną nowością zimy 2011 jest „Zentrum Shuttle“. Niczym mini kolejka powietrzna wagoniki jeżdżą specjalną trasą z Innerwald - terenu narciarskiego dla początkujących – do Sölden. Każdy wagonik mieści do 40 osób, wagoniki są w pełni automatyczne, a w związku z tym gotowe do jazdy o każdej porze dnia i nocy. Krótki czas jazdy – trzy minuty – zapewnia wysoką wydajność transportową. Nowy „Zentrum Shuttle“ jest oczywiście bezpłatny. 

 

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

Sprzęt narciarski



SKI szkoła

Reklama

Sonda

Gdzie najczęściej jeździcie na nartach w Polsce
 

SkiFever Google+

Facebook

SKI Kontakt

Jesteś na stoku wydarzyło się coś ciekawego poinformuj innych narciarzy o panujących warunkach na stoku.

Prześlij zdjęcia Napisz klika słówNapisz jakie panują warunki

Zostań naszym Reporterem napisz jaka jest pogoda, warunki na stoku, zrób zdjęcia i wyślij swój materiał na:

reporter@skifever.pl

T-Mobile: 664 128 339

Opłata za MMS i SMS wg stawek operatora.