SkiFever

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Witamy, Gościu
Username: Password: Zapamiętaj mnie
Słowa kluczowe
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Czym jest rocker i camber

Czym jest rocker i camber 29 Kwi 2011 10:29 #1175

  • decentski
  • ( Admin )
  • decentski's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Ski or not to ski :)
  • Posty: 2555
  • Otrzymane podziękowania:
    1597
Ogólnie powiem że ten Rocker bardzo mi się zaczyna podobać tylko mam klika wątpliwości co do prędkości na takich nartach na przygotowanych trasach na filmie poniżej widać idee Rockera i ogólnie jest fajna ale na przygotowanych stoku może moim zdaniem, sprawiać mnóstwo problemów jeżeli będziemy jechać szybko i na wprost powierzchnia styku ślizu ze śniegiem jest bardzo mała przez co wydaje mi się że narty będą bardzo nie stabilne przy dużych prędkościach

Ten film chyba najlepiej oddaje idee Rockera



Pozdrawiam
www.skifever.pl/forum

Zostań naszym Reporterem napisz jaka jest pogoda, warunki na stoku, zrób zdjęcia i wyślij swój materiał na:
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
T-Mobile: +48 664 128 339

Warunki na stokach
Filmy narciarskie
Sprzęt narciarski
Roooooobiiiieeeee startupy, prosto z kanapy
Internety robie imponuje Tobie, internet robię
Ostatnio zmieniany: 03 Gru 2014 10:27 przez decentski.
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.

Odp: Czym jest rocker i camber 29 Kwi 2011 14:11 #1181

  • decentski
  • ( Admin )
  • decentski's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Ski or not to ski :)
  • Posty: 2555
  • Otrzymane podziękowania:
    1597
Znalazłem obrazek który mniej więcej pokazuje na czym polega camber i rocker u Rossignola

RossignolRocker.jpg


źródło obrazka

Pozdrawiam
www.skifever.pl/forum

Zostań naszym Reporterem napisz jaka jest pogoda, warunki na stoku, zrób zdjęcia i wyślij swój materiał na:
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
T-Mobile: +48 664 128 339

Warunki na stokach
Filmy narciarskie
Sprzęt narciarski
Roooooobiiiieeeee startupy, prosto z kanapy
Internety robie imponuje Tobie, internet robię
Ostatnio zmieniany: 29 Kwi 2011 14:11 przez decentski.
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.

Odp: Czym jest rocker i camber 30 Kwi 2011 14:34 #1219

  • filipski
  • ( Użytkownik )
  • filipski's Avatar
  • Offline
  • Stały Bywalec
  • Posty: 414
  • Otrzymane podziękowania:
    737
Fajne zderzenie-Boże broń od spotkań z takimi testerami.
Co do rockera-od dawna obecny w nartach freeride,teraz jako nowość w allround i allmoutain.Trzeba się przejechać żeby poczuć,z tym że największą korzyść przynosi początkującym,lub tym którzy mają problem z przejściem ze starej techniki do jazdy czysto na krawędziach(jeździłem na BBR Salomona-tam jeszcze dodali do rockera poszerzenie dziobów,totalny odlot przy inicjacji skrętu,w zasadzie wystarczy wychylić bark do środka skrętu,narta łapie delikatne zakrawędziowanie-resztę robi jej kształt,ciągnie do wirażu,wystarczy tylko zostać nad nartami)
Narty race nie mają i mieć raczej nie będą rockera,bo strasznie klapie na twardym,poza tym to dodatkowy opór powietrza i dużo słabsze trzymanie(coś tam dynastar kombinuje na nowy sezon w swoich gigantkach,ale nie będzie to typowy rocker,tylko większe wygięcie dziobów).
Camber z kolei od dawna właśnie w nartach race obecny,pozwala na większy nacisk krawędzi do podłoża,co za tym idzie lepsze trzymanie w odcinku pod butem-czyli tym najważniejszym w fazie sterowania.
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.
Za tę wiadomość podziękował(a): kiedar, decentski, Łysy

Odp: Czym jest rocker i camber 30 Kwi 2011 15:44 #1220

  • decentski
  • ( Admin )
  • decentski's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Ski or not to ski :)
  • Posty: 2555
  • Otrzymane podziękowania:
    1597
Trochę się goście spotkali ech ten z lewej to ogólnie jakoś tak niepewnie jedzie

Filip a te salomony BBR faktycznie są takie uniwersalne ??? mógł byś napisać kilka słów jak się jeździło
jak trzymały na twardym jak się zachowywały przy większej prędkości ????

tu jest temat o BBR-ach www.skifever.pl/forum/188-narty-i-buty-n...trukcja-salomona-bbr

Pozdrawiam
www.skifever.pl/forum

Zostań naszym Reporterem napisz jaka jest pogoda, warunki na stoku, zrób zdjęcia i wyślij swój materiał na:
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
T-Mobile: +48 664 128 339

Warunki na stokach
Filmy narciarskie
Sprzęt narciarski
Roooooobiiiieeeee startupy, prosto z kanapy
Internety robie imponuje Tobie, internet robię
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.

Odp: Czym jest rocker i camber 30 Kwi 2011 16:47 #1222

  • kiedar
  • ( Admin )
  • kiedar's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • PJN - Pług Jest Najważniejszy
  • Posty: 1656
  • Otrzymane podziękowania:
    893
A ja mam do Was pytanie innej natury.
Jeśli w jednej narcie połączono Rocker i Camber (czyli "cechy" nart freeridowych i race) to czy przez to narta taka będzie do wszystkiego, czyli do niczego? Wszyscy mówią że jeśli coś jest uniwersalne to praktycznie bez charakteru bo to mix różnych - czasem przeciwstawnych pojęć. Czy użycie tych technologii w jednej narcie nie spowoduje że narta ta owszem będzie uniwersalna, ale dla osób szukających nart race lub freeridowych będzie ona bezużyteczna?

Pytam całkowicie poważnie i proszę bez podśmiewania się ze mnie ;) Dla mnie to pewnie żadna różnica, ale dla osób jeżdżących dobrze i bardzo dobrze czy to nie będzie taka narta bez wyrazu?
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.

Odp: Czym jest rocker i camber 01 Maj 2011 10:30 #1241

  • filipski
  • ( Użytkownik )
  • filipski's Avatar
  • Offline
  • Stały Bywalec
  • Posty: 414
  • Otrzymane podziękowania:
    737
Pełny camber nie jest zestawiony z rockerem,im większy rocker-tym mniejszy camber.W nartach powiedzmy trasowych-ubitych ma on pomagać w inicjacji skrętu-narta postawiona na krawędzi ma dziób jeszcze bardziej skierowany do środka skrętu niż w narcie bez rockera-podobnie działa poszeżenie dziobu w zestawieniu z nartami typu ołówiki.Producenci w nowych katalogach będą podawali w cm. podwieszenie dziobu-user będzie wiedział mniej więcej ile krawędzi"traci" kontakt w jeździe na wprost.
Narty z rockerem będą uniwersale-bo w puchu poradzą sobie świetnie,na rozjeżdżonym wybierze lepiej nierówności,na bardzo twardym poklepią trochę ,ale jeśli konstrukcyjnie będą miały duży torsion,utrzymają krawędzie .
Co do BBR-warto się przejechać,bo nartę trudno do czegoś porównać-bardzo szeroka w dziobie,dotego rocker,w miarę wąska pod butem(nie jak narta free),piętka na tyle szeroka,że ładnie podkręci,ale nie łopata.To co mnie zaskoczyło,to zmiana krawędzi-spodziewałem się narty dużo wolniejszej.Nie wiem jak z trzymaniem na bardzo twardym-jeździłem w warunkach plusowej temperatury,pod spodem było twardo,ale przy tym nierówno.
Od nowego sezonu narta będzie m. in. centrum testowym w Małem Cichym(ja miałem z Windsportu),dlatego polecam przejechać się na nich,nawet jeśli nie ma się ochoty kupować tego rodzaju narty.
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.
Za tę wiadomość podziękował(a): kiedar, Łysy, user

Odp: Czym jest rocker i camber 01 Maj 2011 11:58 #1244

  • filipski
  • ( Użytkownik )
  • filipski's Avatar
  • Offline
  • Stały Bywalec
  • Posty: 414
  • Otrzymane podziękowania:
    737
Oj tam Krzysiek.Śnieg szybciej odgarniesz taką nartą,nawet pizzę z pieca wyjmiesz:)
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.
Za tę wiadomość podziękował(a): Łysy

Odp: Czym jest rocker i camber 02 Maj 2011 15:36 #1265

  • kiedar
  • ( Admin )
  • kiedar's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • PJN - Pług Jest Najważniejszy
  • Posty: 1656
  • Otrzymane podziękowania:
    893
filipski napisał:
... ale jeśli konstrukcyjnie będą miały duży torsion,utrzymają krawędzie ...

Mam pytanko czy "torsion" o którym pisał Filip, to siła skrętna narty?
Mam rozumieć, że pisząc to co wyżej zacytowane chodziło o to że przy wejsciu na krawędź pozostaje ona sztywna na całej długości i przylega całą krawędzią do stoku przy "dużym torsinie"??
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.

Odp: Czym jest rocker i camber 03 Maj 2011 09:36 #1279

  • filipski
  • ( Użytkownik )
  • filipski's Avatar
  • Offline
  • Stały Bywalec
  • Posty: 414
  • Otrzymane podziękowania:
    737
Jeśli chcemy określić parametry narty ,ich twardość i sztywność używamy określenia flex(sztywność podłużna-wygięcie narty w łuk)i torsion(sztywność poprzeczna-odporność narty na skręcanie).Właśnie torsion w dużej mierze przekłada się na trzymanie krawędzi w skręcie.
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.
Za tę wiadomość podziękował(a): kiedar, decentski, Łysy

Odp: Czym jest rocker i camber 03 Maj 2011 16:03 #1311

  • filipski
  • ( Użytkownik )
  • filipski's Avatar
  • Offline
  • Stały Bywalec
  • Posty: 414
  • Otrzymane podziękowania:
    737
Ano racja Krzysiek,narty dolnopółkowe,czy te ze średniej można porównać do aut z podstawowym silnikiem(powiedzmy 1.2-70 KM).Górna półka to więcej materiału,usztywnień,warstw czyli już niby ten sam model auta ale inna moc(tak w zestawieniu z poprzednim mamy już 1.6 i 140 KM),a na samej górze narty wyczynowe,podwójne,nawet potrójne usztywnienie,często mniejszy flex-bardziej giętka narta,za to poprzecznie twarda jak cholera(jakieś tam tubo 2.4 350KM).
Jak ktoś się przyzwyczai do nart z grupy race,ciężko potem coś poszaleć na podstawowych allroundach,bo wkładasz się jak zwykle,tylko nagle jest kuku,bo narta takiego przeciąźenia nie wytrzymuje i krawędź odpuszcza.Dlatego wolisz SLX od tigersharka.
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.
Za tę wiadomość podziękował(a): Łysy

Odp: Czym jest rocker i camber 03 Maj 2011 18:29 #1313

  • decentski
  • ( Admin )
  • decentski's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Ski or not to ski :)
  • Posty: 2555
  • Otrzymane podziękowania:
    1597
Czyli można przyjąć że narta mająca delikatny Rocker z przodu oraz Camber to narta która w łatwy sposób będzie wchodzić na krawędź czyli dla osób średniozaawansowanych które już wiedzą czym jest jazda na krawędzie i na stoki raczej miękkie lub już dobrze rozjeżdżone taka uniwersalna narta która sprawdzi się raczej przy świeżych opadach bądź przy zero plus stopni :) taka jest moja teoria nie nada się do szybkiej jazdy i gdy mamy na stoku połacie lodu..

To znowu pozwala mi wyciągnąć wniosek na temat podnoszenia krawędzi :) trafiłem na ciekawy temat gdzie zaleca się podniesienie krawędzi narty na początku narty tak na odcinku 5-15 cm o 1 do 1,5 stopnia co ułatwia inicjację skrętu takie zalecenia ma Franz Nemeth z Austrii - główny serwisant Holmenkola

I najlepiej chyba przedstawia to Atomic
Active Camber - jest przy każdej nacie SL ST GS itd
a
Adaptive Rocker - jest zastosowany przy każdej narcie ALL

i jak dla mnie to ok tylko czy znowu nie stworzy to zagrożenia na stoku dla niektórych jazda na krawędziach była nie osiągalna a teraz ??? będzie więcej krawędziowców ??? jeżdżących szybciej ale niekoniecznie z głową

rockericamber.jpg


Pozdrawiam
www.skifever.pl/forum

Zostań naszym Reporterem napisz jaka jest pogoda, warunki na stoku, zrób zdjęcia i wyślij swój materiał na:
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
T-Mobile: +48 664 128 339

Warunki na stokach
Filmy narciarskie
Sprzęt narciarski
Roooooobiiiieeeee startupy, prosto z kanapy
Internety robie imponuje Tobie, internet robię
Ostatnio zmieniany: 03 Maj 2011 18:37 przez decentski.
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.

Odp: Czym jest rocker i camber 04 Maj 2011 14:40 #1322

  • decentski
  • ( Admin )
  • decentski's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Ski or not to ski :)
  • Posty: 2555
  • Otrzymane podziękowania:
    1597
Ale ja pisałem o ostrzeniu krawędzi na odcinku 5-10 cm a nie tępieniu jak poprosiłem o stępienie w serwisie to się zdziwili i powiedzieli mi że podniosą krawędź na całej długości ale bez tępienia wręcz przeciwnie facet mi tłumaczył dlaczego ale nie pamiętam :)
Ogólnie to i tak droga zabawa bo podnieść krawędź na całej długości tak samo to nie problem zwłaszcza jak robi się to maszynowo ale inaczej na początku po środku i na końcu to chyba już tylko ręczna robota i więcej kasy trzeba wydać.

A tu jeszcze camber rocker Salomona na ostatnim widać że narta podniesiona po wejściu na krawędź cała przylega do śniegu więc powinna być bardzo stabilna i powinna dobrze trzymać zwłaszcza na końcach i z przodu tak to rozumiem patrząc na rysunek

SalomonCamberiRocker.jpg


Pozdrawiam
www.skifever.pl/forum

Zostań naszym Reporterem napisz jaka jest pogoda, warunki na stoku, zrób zdjęcia i wyślij swój materiał na:
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
T-Mobile: +48 664 128 339

Warunki na stokach
Filmy narciarskie
Sprzęt narciarski
Roooooobiiiieeeee startupy, prosto z kanapy
Internety robie imponuje Tobie, internet robię
Ostatnio zmieniany: 04 Maj 2011 14:41 przez decentski.
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.

Odp: Czym jest rocker i camber 05 Maj 2011 10:57 #1332

  • decentski
  • ( Admin )
  • decentski's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Ski or not to ski :)
  • Posty: 2555
  • Otrzymane podziękowania:
    1597
filipski napisał:
Jeśli chcemy określić parametry narty ,ich twardość i sztywność używamy określenia flex(sztywność podłużna-wygięcie narty w łuk)i torsion(sztywność poprzeczna-odporność narty na skręcanie).Właśnie torsion w dużej mierze przekłada się na trzymanie krawędzi w skręcie.

Tu Elan ładnie prezentuje Torsion w około 1:18 minuty technologia WAVEFLEX



Pozdrawiam
www.skifever.pl/forum

Zostań naszym Reporterem napisz jaka jest pogoda, warunki na stoku, zrób zdjęcia i wyślij swój materiał na:
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
T-Mobile: +48 664 128 339

Warunki na stokach
Filmy narciarskie
Sprzęt narciarski
Roooooobiiiieeeee startupy, prosto z kanapy
Internety robie imponuje Tobie, internet robię
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.
  • Strona:
  • 1

SKI Kontakt

Jesteś na stoku wydarzyło się coś ciekawego poinformuj innych narciarzy o panujących warunkach na stoku.

Prześlij zdjęcia Napisz klika słówNapisz jakie panują warunki

Zostań naszym Reporterem napisz jaka jest pogoda, warunki na stoku, zrób zdjęcia i wyślij swój materiał na:

reporter@skifever.pl

T-Mobile: 664 128 339

Opłata za MMS i SMS wg stawek operatora.


A TU MOŻEMY PISAĆ LIVE

Włącz/wyłącz Dźwięk Emotikony Historia Małe info Kide Chat
19:35-- kiedar: no nic w przyszły weekend będę jeździł i ja
19:34-- kiedar: widzę, że pojeździli sobie wszyscy :D
19:34-- kiedar: hejka
17:21-- decentski: Na tv coś tam jest :) Na Kamieńsku ok bez szału ale da radę się poslizgac brakuje im 20-40 cm białego
17:10-- Iśka: Jesteśmy w Piorunce
17:09-- Iśka: No tak bo sie bal ze sie po.....ra ze strachu
17:08-- Iśka: A wy zadowoleni, tu warunki bajkowe
17:08-- Iśka: Mam cienkie Wifi nie mogę nic wstawic, próbowałam na fb ale nie wiem czy sie udało
17:06-- decentski: widzę właśnie na FB ale miał ze sobą zabezpieczenie VELVET ;) gdzie śpicie ?
17:06-- Iśka: Tak, jest zadowolony, pojezdzil delikatnie wiec jutro Wierchomla
16:53-- decentski: no i jak tam w Tyliczu ? Marecki zadodowlony
16:53-- Iśka: Bardzo śmieszne
8:33-- Stefan-Ski: Isia jedziesz na Mastera ? ehhehe
5:35-- Iśka: Ruszyliśmy z małym poślizgiem, jest pusto wiec nadrobimy. Odezwę się z popołudniowej jazdy
20:14-- Stefan-Ski: Lepiej nie po takiej ilości Łazanków lepiej nie muszę sobie teraz coś nalać bo wnętrzności wypali ehhehe
20:11-- decentski: przekazane :) Ewa pozdrawia i ściska tylko nie za mocno
20:06-- Stefan-Ski: Pozdrowienia dla całej rodzinki dla Ewki oczywiście najserdeczniejsze ;)
20:05-- Stefan-Ski: No to udanego ślizgania .
20:05-- decentski: he he z ziół to tylko to w płynie ;piwo; a teraz już zmykam rano o 6 pobudka i na ;ski1;
20:01-- Stefan-Ski: zioło to wiem gdzie kupić ale z grzybkami to chyba przesadziłeś jednak co się nie robi dla kolegi znajdziemy gościa co dostarczy heheheh
19:58-- decentski: hehehe ja to lubię z grzybową :)
19:55-- Stefan-Ski: A jak masz jakiś teleport to wpadaj coś do łazanek się też znajdzie hehehee
19:54-- Stefan-Ski: Zjadam jak skończę to się pochwalę na FB .
19:47-- decentski: Łazanki robisz? hmmm lubię
19:40-- Stefan-Ski: Wracam do kuchni bo jestem w trakcie robienia łazanek a to czasochłonne jest i trzeba przy tym stać
19:39-- Stefan-Ski: No to młody sobie z takimi da radę a za młodą będziecie na zmianę jeździć i w razie co bejsbola sobie zabierz .
19:21-- decentski: nie takich tam raczej nie ma ;) tam są tacy co zaczynają lub już prawie jeżdżą tylko nie za bardzo znają zasady by uważać na tych na dole i nie przecinać Ci drogi tuż przed czubkami
19:12-- Stefan-Ski: Najgorsi są ci przekonani o swoich niebywałych umiejętnościach . Sam kiedyś byłem w śród tej ekipy .
19:11-- Stefan-Ski: no w to wierzę ale tak jak nie unikniesz niedzielnych kierowców tak i niedzielnych narciarzy też nie .
19:10-- decentski: uwierz mi że tam naprawdę pojawia się na stoku bardzo słabo otrzaskana narciarsko i swnobordow śmietanka ;)
19:08-- Stefan-Ski: Oj tam dadzą rade
19:07-- decentski: Adam ja się trochę boję o bezpieczeństwo dzieciaków ale jak będzie źle to można wrócić
19:06-- decentski: Isia się pakuje i jutro jadą do Krynicy
19:04-- Stefan-Ski: Isia chalsta movie ? Oj się będzie krew lała hehehe .
19:04-- Stefan-Ski: A tak w ogóle to co się tu wyprawia ?
19:03-- Stefan-Ski: Radek na pewno się da
18:44-- decentski: Jutro kolejna wyprawa na Kamieńsk :) taki ze mnie masochista mam nadzieję że da się choć parę razy ;ski;
18:33-- decentski: zawsze robiła na mnie wrażenie ale zdaje się że jest to dla mnie nie osiągalne choć pozycję wyjściową mam już dobrą :D
13:14-- Plywak: kompensacja -> «link»
11:32-- Stefan-Ski: Ok spadam ogarnąć otoczenie bo nikt tego za mnie nie zrobi. Do później jakoś .
11:27-- Stefan-Ski: Może w niedzielę jak się jakaś ekipa zrobi a jak nie to w tygodniu przy pogodzie na pewno pojadę .
11:27-- Stefan-Ski: No to rozumiesz czemu nie chcę jechać do Willingen .
11:26-- decentski: miałem dzisiaj jeszcze jechać z dzieciakami ale bał bym się bo jeżdżą tam takie przypadki że bym chyba osiwiał do końca ;)
11:23-- decentski: a to taki spontan był w czwartek już miałem dość i stwierdziłem że w piątek jedziemy na koamieńsk ;) nie było dużo ludzi więc dało się jeździć choć warunki na trasie bardzo średnie.
11:21-- Stefan-Ski: Najważniejsze że się pojeździło .
11:19-- Stefan-Ski: No widziałem jakie warunki
11:16-- decentski: Rano jak było zmrożone jeździłem na HEADach a po 11:30 na Volklach i była super choć warunki widać cieniutkie :)
11:15-- decentski: choć tak naprawdę na Kamieńsku można się co najwyżej się na nich bawić a nie sprawdzać swoje możliwości :) ale coś we mnie kiełkuje podobała mi się ich zwrotność i szybkość przejścia ogólnie nabrałem apetytu na dłuższy i stromy zjazd na nich
11:12-- Stefan-Ski: NO takie chyba mają być .
11:12-- decentski: zacne narty nie wiem czy mi się dobrze wydawało ale one są naprawdę bardzo sztywne takie moje subiektywne odczucie

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać wiadomości, zerejestruj or zaloguj