SkiFever

  • Zwiększ rozmiar czcionki
  • Domyślny  rozmiar czcionki
  • Zmniejsz rozmiar czcionki
Witamy, Gościu
Username: Password: Zapamiętaj mnie
Słowa kluczowe
  • Strona:
  • 1

TEMAT: Czym jest rocker i camber

Czym jest rocker i camber 29 Kwi 2011 10:29 #1175

  • decentski
  • ( Admin )
  • decentski's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Ski or not to ski :)
  • Posty: 2465
  • Otrzymane podziękowania:
    1513
Ogólnie powiem że ten Rocker bardzo mi się zaczyna podobać tylko mam klika wątpliwości co do prędkości na takich nartach na przygotowanych trasach na filmie poniżej widać idee Rockera i ogólnie jest fajna ale na przygotowanych stoku może moim zdaniem, sprawiać mnóstwo problemów jeżeli będziemy jechać szybko i na wprost powierzchnia styku ślizu ze śniegiem jest bardzo mała przez co wydaje mi się że narty będą bardzo nie stabilne przy dużych prędkościach

Ten film chyba najlepiej oddaje idee Rockera co do Cambera to jeszcze nic nie wiem :)



Pozdrawiam
www.skifever.pl/forum

Zostań naszym Reporterem napisz jaka jest pogoda, warunki na stoku, zrób zdjęcia i wyślij swój materiał na:
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
T-Mobile: +48 664 128 339

Warunki na stokach
Filmy narciarskie
Sprzęt narciarski
Roooooobiiiieeeee startupy, prosto z kanapy
Internety robie imponuje Tobie, internet robię
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.

Odp: Czym jest rocker i camber 29 Kwi 2011 14:11 #1181

  • decentski
  • ( Admin )
  • decentski's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Ski or not to ski :)
  • Posty: 2465
  • Otrzymane podziękowania:
    1513
Znalazłem obrazek który mniej więcej pokazuje na czym polega camber i rocker u Rossignola

RossignolRocker.jpg


źródło obrazka

Pozdrawiam
www.skifever.pl/forum

Zostań naszym Reporterem napisz jaka jest pogoda, warunki na stoku, zrób zdjęcia i wyślij swój materiał na:
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
T-Mobile: +48 664 128 339

Warunki na stokach
Filmy narciarskie
Sprzęt narciarski
Roooooobiiiieeeee startupy, prosto z kanapy
Internety robie imponuje Tobie, internet robię
Ostatnio zmieniany: 29 Kwi 2011 14:11 przez decentski.
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.

Odp: Czym jest rocker i camber 30 Kwi 2011 14:34 #1219

  • filipski
  • ( Użytkownik )
  • filipski's Avatar
  • Offline
  • Stały Bywalec
  • Posty: 409
  • Otrzymane podziękowania:
    719
Fajne zderzenie-Boże broń od spotkań z takimi testerami.
Co do rockera-od dawna obecny w nartach freeride,teraz jako nowość w allround i allmoutain.Trzeba się przejechać żeby poczuć,z tym że największą korzyść przynosi początkującym,lub tym którzy mają problem z przejściem ze starej techniki do jazdy czysto na krawędziach(jeździłem na BBR Salomona-tam jeszcze dodali do rockera poszerzenie dziobów,totalny odlot przy inicjacji skrętu,w zasadzie wystarczy wychylić bark do środka skrętu,narta łapie delikatne zakrawędziowanie-resztę robi jej kształt,ciągnie do wirażu,wystarczy tylko zostać nad nartami)
Narty race nie mają i mieć raczej nie będą rockera,bo strasznie klapie na twardym,poza tym to dodatkowy opór powietrza i dużo słabsze trzymanie(coś tam dynastar kombinuje na nowy sezon w swoich gigantkach,ale nie będzie to typowy rocker,tylko większe wygięcie dziobów).
Camber z kolei od dawna właśnie w nartach race obecny,pozwala na większy nacisk krawędzi do podłoża,co za tym idzie lepsze trzymanie w odcinku pod butem-czyli tym najważniejszym w fazie sterowania.
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.
Za tę wiadomość podziękował(a): kiedar, decentski, Łysy

Odp: Czym jest rocker i camber 30 Kwi 2011 15:44 #1220

  • decentski
  • ( Admin )
  • decentski's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Ski or not to ski :)
  • Posty: 2465
  • Otrzymane podziękowania:
    1513
Trochę się goście spotkali ech ten z lewej to ogólnie jakoś tak niepewnie jedzie

Filip a te salomony BBR faktycznie są takie uniwersalne ??? mógł byś napisać kilka słów jak się jeździło
jak trzymały na twardym jak się zachowywały przy większej prędkości ????

tu jest temat o BBR-ach www.skifever.pl/forum/188-narty-i-buty-n...trukcja-salomona-bbr

Pozdrawiam
www.skifever.pl/forum

Zostań naszym Reporterem napisz jaka jest pogoda, warunki na stoku, zrób zdjęcia i wyślij swój materiał na:
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
T-Mobile: +48 664 128 339

Warunki na stokach
Filmy narciarskie
Sprzęt narciarski
Roooooobiiiieeeee startupy, prosto z kanapy
Internety robie imponuje Tobie, internet robię
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.

Odp: Czym jest rocker i camber 30 Kwi 2011 16:47 #1222

  • kiedar
  • ( Admin )
  • kiedar's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • PJN - Pług Jest Najważniejszy
  • Posty: 1634
  • Otrzymane podziękowania:
    867
A ja mam do Was pytanie innej natury.
Jeśli w jednej narcie połączono Rocker i Camber (czyli "cechy" nart freeridowych i race) to czy przez to narta taka będzie do wszystkiego, czyli do niczego? Wszyscy mówią że jeśli coś jest uniwersalne to praktycznie bez charakteru bo to mix różnych - czasem przeciwstawnych pojęć. Czy użycie tych technologii w jednej narcie nie spowoduje że narta ta owszem będzie uniwersalna, ale dla osób szukających nart race lub freeridowych będzie ona bezużyteczna?

Pytam całkowicie poważnie i proszę bez podśmiewania się ze mnie ;) Dla mnie to pewnie żadna różnica, ale dla osób jeżdżących dobrze i bardzo dobrze czy to nie będzie taka narta bez wyrazu?
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.

Odp: Czym jest rocker i camber 01 Maj 2011 10:30 #1241

  • filipski
  • ( Użytkownik )
  • filipski's Avatar
  • Offline
  • Stały Bywalec
  • Posty: 409
  • Otrzymane podziękowania:
    719
Pełny camber nie jest zestawiony z rockerem,im większy rocker-tym mniejszy camber.W nartach powiedzmy trasowych-ubitych ma on pomagać w inicjacji skrętu-narta postawiona na krawędzi ma dziób jeszcze bardziej skierowany do środka skrętu niż w narcie bez rockera-podobnie działa poszeżenie dziobu w zestawieniu z nartami typu ołówiki.Producenci w nowych katalogach będą podawali w cm. podwieszenie dziobu-user będzie wiedział mniej więcej ile krawędzi"traci" kontakt w jeździe na wprost.
Narty z rockerem będą uniwersale-bo w puchu poradzą sobie świetnie,na rozjeżdżonym wybierze lepiej nierówności,na bardzo twardym poklepią trochę ,ale jeśli konstrukcyjnie będą miały duży torsion,utrzymają krawędzie .
Co do BBR-warto się przejechać,bo nartę trudno do czegoś porównać-bardzo szeroka w dziobie,dotego rocker,w miarę wąska pod butem(nie jak narta free),piętka na tyle szeroka,że ładnie podkręci,ale nie łopata.To co mnie zaskoczyło,to zmiana krawędzi-spodziewałem się narty dużo wolniejszej.Nie wiem jak z trzymaniem na bardzo twardym-jeździłem w warunkach plusowej temperatury,pod spodem było twardo,ale przy tym nierówno.
Od nowego sezonu narta będzie m. in. centrum testowym w Małem Cichym(ja miałem z Windsportu),dlatego polecam przejechać się na nich,nawet jeśli nie ma się ochoty kupować tego rodzaju narty.
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.
Za tę wiadomość podziękował(a): kiedar, Łysy, user

Odp: Czym jest rocker i camber 01 Maj 2011 11:58 #1244

  • filipski
  • ( Użytkownik )
  • filipski's Avatar
  • Offline
  • Stały Bywalec
  • Posty: 409
  • Otrzymane podziękowania:
    719
Oj tam Krzysiek.Śnieg szybciej odgarniesz taką nartą,nawet pizzę z pieca wyjmiesz:)
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.
Za tę wiadomość podziękował(a): Łysy

Odp: Czym jest rocker i camber 02 Maj 2011 15:36 #1265

  • kiedar
  • ( Admin )
  • kiedar's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • PJN - Pług Jest Najważniejszy
  • Posty: 1634
  • Otrzymane podziękowania:
    867
filipski napisał:
... ale jeśli konstrukcyjnie będą miały duży torsion,utrzymają krawędzie ...

Mam pytanko czy "torsion" o którym pisał Filip, to siła skrętna narty?
Mam rozumieć, że pisząc to co wyżej zacytowane chodziło o to że przy wejsciu na krawędź pozostaje ona sztywna na całej długości i przylega całą krawędzią do stoku przy "dużym torsinie"??
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.

Odp: Czym jest rocker i camber 03 Maj 2011 09:36 #1279

  • filipski
  • ( Użytkownik )
  • filipski's Avatar
  • Offline
  • Stały Bywalec
  • Posty: 409
  • Otrzymane podziękowania:
    719
Jeśli chcemy określić parametry narty ,ich twardość i sztywność używamy określenia flex(sztywność podłużna-wygięcie narty w łuk)i torsion(sztywność poprzeczna-odporność narty na skręcanie).Właśnie torsion w dużej mierze przekłada się na trzymanie krawędzi w skręcie.
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.
Za tę wiadomość podziękował(a): kiedar, decentski, Łysy

Odp: Czym jest rocker i camber 03 Maj 2011 16:03 #1311

  • filipski
  • ( Użytkownik )
  • filipski's Avatar
  • Offline
  • Stały Bywalec
  • Posty: 409
  • Otrzymane podziękowania:
    719
Ano racja Krzysiek,narty dolnopółkowe,czy te ze średniej można porównać do aut z podstawowym silnikiem(powiedzmy 1.2-70 KM).Górna półka to więcej materiału,usztywnień,warstw czyli już niby ten sam model auta ale inna moc(tak w zestawieniu z poprzednim mamy już 1.6 i 140 KM),a na samej górze narty wyczynowe,podwójne,nawet potrójne usztywnienie,często mniejszy flex-bardziej giętka narta,za to poprzecznie twarda jak cholera(jakieś tam tubo 2.4 350KM).
Jak ktoś się przyzwyczai do nart z grupy race,ciężko potem coś poszaleć na podstawowych allroundach,bo wkładasz się jak zwykle,tylko nagle jest kuku,bo narta takiego przeciąźenia nie wytrzymuje i krawędź odpuszcza.Dlatego wolisz SLX od tigersharka.
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.
Za tę wiadomość podziękował(a): Łysy

Odp: Czym jest rocker i camber 03 Maj 2011 18:29 #1313

  • decentski
  • ( Admin )
  • decentski's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Ski or not to ski :)
  • Posty: 2465
  • Otrzymane podziękowania:
    1513
Czyli można przyjąć że narta mająca delikatny Rocker z przodu oraz Camber to narta która w łatwy sposób będzie wchodzić na krawędź czyli dla osób średniozaawansowanych które już wiedzą czym jest jazda na krawędzie i na stoki raczej miękkie lub już dobrze rozjeżdżone taka uniwersalna narta która sprawdzi się raczej przy świeżych opadach bądź przy zero plus stopni :) taka jest moja teoria nie nada się do szybkiej jazdy i gdy mamy na stoku połacie lodu..

To znowu pozwala mi wyciągnąć wniosek na temat podnoszenia krawędzi :) trafiłem na ciekawy temat gdzie zaleca się podniesienie krawędzi narty na początku narty tak na odcinku 5-15 cm o 1 do 1,5 stopnia co ułatwia inicjację skrętu takie zalecenia ma Franz Nemeth z Austrii - główny serwisant Holmenkola

I najlepiej chyba przedstawia to Atomic
Active Camber - jest przy każdej nacie SL ST GS itd
a
Adaptive Rocker - jest zastosowany przy każdej narcie ALL

i jak dla mnie to ok tylko czy znowu nie stworzy to zagrożenia na stoku dla niektórych jazda na krawędziach była nie osiągalna a teraz ??? będzie więcej krawędziowców ??? jeżdżących szybciej ale niekoniecznie z głową

rockericamber.jpg


Pozdrawiam
www.skifever.pl/forum

Zostań naszym Reporterem napisz jaka jest pogoda, warunki na stoku, zrób zdjęcia i wyślij swój materiał na:
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
T-Mobile: +48 664 128 339

Warunki na stokach
Filmy narciarskie
Sprzęt narciarski
Roooooobiiiieeeee startupy, prosto z kanapy
Internety robie imponuje Tobie, internet robię
Ostatnio zmieniany: 03 Maj 2011 18:37 przez decentski.
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.

Odp: Czym jest rocker i camber 04 Maj 2011 14:40 #1322

  • decentski
  • ( Admin )
  • decentski's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Ski or not to ski :)
  • Posty: 2465
  • Otrzymane podziękowania:
    1513
Ale ja pisałem o ostrzeniu krawędzi na odcinku 5-10 cm a nie tępieniu jak poprosiłem o stępienie w serwisie to się zdziwili i powiedzieli mi że podniosą krawędź na całej długości ale bez tępienia wręcz przeciwnie facet mi tłumaczył dlaczego ale nie pamiętam :)
Ogólnie to i tak droga zabawa bo podnieść krawędź na całej długości tak samo to nie problem zwłaszcza jak robi się to maszynowo ale inaczej na początku po środku i na końcu to chyba już tylko ręczna robota i więcej kasy trzeba wydać.

A tu jeszcze camber rocker Salomona na ostatnim widać że narta podniesiona po wejściu na krawędź cała przylega do śniegu więc powinna być bardzo stabilna i powinna dobrze trzymać zwłaszcza na końcach i z przodu tak to rozumiem patrząc na rysunek

SalomonCamberiRocker.jpg


Pozdrawiam
www.skifever.pl/forum

Zostań naszym Reporterem napisz jaka jest pogoda, warunki na stoku, zrób zdjęcia i wyślij swój materiał na:
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
T-Mobile: +48 664 128 339

Warunki na stokach
Filmy narciarskie
Sprzęt narciarski
Roooooobiiiieeeee startupy, prosto z kanapy
Internety robie imponuje Tobie, internet robię
Ostatnio zmieniany: 04 Maj 2011 14:41 przez decentski.
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.

Odp: Czym jest rocker i camber 05 Maj 2011 10:57 #1332

  • decentski
  • ( Admin )
  • decentski's Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • Ski or not to ski :)
  • Posty: 2465
  • Otrzymane podziękowania:
    1513
filipski napisał:
Jeśli chcemy określić parametry narty ,ich twardość i sztywność używamy określenia flex(sztywność podłużna-wygięcie narty w łuk)i torsion(sztywność poprzeczna-odporność narty na skręcanie).Właśnie torsion w dużej mierze przekłada się na trzymanie krawędzi w skręcie.

Tu Elan ładnie prezentuje Torsion w około 1:18 minuty technologia WAVEFLEX



Pozdrawiam
www.skifever.pl/forum

Zostań naszym Reporterem napisz jaka jest pogoda, warunki na stoku, zrób zdjęcia i wyślij swój materiał na:
e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
T-Mobile: +48 664 128 339

Warunki na stokach
Filmy narciarskie
Sprzęt narciarski
Roooooobiiiieeeee startupy, prosto z kanapy
Internety robie imponuje Tobie, internet robię
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.

Odp: Czym jest rocker i camber 05 Maj 2011 17:27 #1334

  • filipski
  • ( Użytkownik )
  • filipski's Avatar
  • Offline
  • Stały Bywalec
  • Posty: 409
  • Otrzymane podziękowania:
    719
Ja tu nic nie widzę związanego z torsion(chyba,że chodziło Ci o torsy zawodników-jednak wolę oglądać zawodniczki).Ale za to doskonałe ujęcia ilustrujące kompensację,zero ruchu korpusu przy przejeździe werticala,cała praca odbywa się od pasa w dół-extra.
Aby napisać posta prosimy o założenie konta lub zalogowanie się.
  • Strona:
  • 1

A TU MOŻEMY PISAĆ LIVE

Włącz/wyłącz Dźwięk Emotikony Historia Małe info Kide Chat
20:38-- kiedar: Hehe jednak dotarłem i widziałem, no napierwsze macanie nieźle wypadają, ale jakoś nie tak mocno bym je napił
18:46-- decentski: Miało być Gralla
18:46-- decentski: No to spokojnej i szybkiej drogi do tego grilla
18:13-- kiedar: Adamie chyba mi się dziś nie przytrafi wyjście do Biedry :) więc relacji ze stan skarpet nie będzie :D
18:04-- Iśka: No dobra, tym czasem, do usłyszenia, zobaczenia, trzymajcie kciuki za pogodę. Jedziemy! A te buty brzydkie jak kupa, sorry za szczerość.
18:04-- Iśka: Raczej można życie stracić :)
13:20-- Stefan-Ski: Eee tam to chyba otwarcie Stonki jest !!
9:42-- decentski: takie otwarcie Biedrony
9:41-- decentski: tylko tam jak ludzie idą live na zakupy to gorzej niż pod Grunwaldem :)
9:40-- decentski: poczekaj jeszcze piszę :) :) a tak serio to nie wiem ale chcę zmienić kurtkę i wychodzi mi taniej w USA niż w polsce o 50% ogólnie w w całej europie to jakaś makabra cenowa a jest okazja bo Ewy siostra jedzie na 3 tyg to przywiezie tylko boi się o nadbagaż :(
9:38-- Iśka: hm... popatrzymy, policzymy, zobaczymy...
9:37-- Iśka: :) czyli wszystko :)
9:37-- decentski: chleb, masło, jajka, czekolada, mąka, koce, namioty, wędki, rajty i majty, folia bąbelkowa itp.
9:36-- Iśka: czy elektroniki (bo to mają często)
9:36-- Iśka: ale czego? Wszystkiego?
9:35-- decentski: oni mają jakiś tam taki dzień gdzie przeceniają wiele rzeczy od 30-50% największe przeceny są w bezpośrednio w sklepach
9:31-- Iśka: Radek, o co chodzi z tym piątkiem w Usa, jakieś przeceny? W jakiej dziedzinie?
9:12-- decentski: muszę je sprzedać niestety
9:11-- decentski: Czerwone ? raczj niebieskie robię do nich masę :)
9:11-- Stefan-Ski: A zapytam tak z innej beczki Twoje nowe czerwone spodnie się wstydzą aparaciku ? heheheh
8:54-- decentski: czaję się i czekam na adres w USA później Ewy siostra mi przywiezie
8:53-- Stefan-Ski: I co kupiłeś ?
8:53-- decentski: ja chyba nie :)
8:52-- Stefan-Ski: Ja jestem odporny na czarnucha piątkowego .
8:51-- decentski: Jak by ktoś był w USA to dzisiaj Black Friday można kupić sprzęt za dobrą kasę
8:39-- Stefan-Ski: Dobra kochani spadam się ogarnąć . Miłego dnia życzę i do popołudnia jakoś tam .
8:38-- Stefan-Ski: W niemiaszkach na autostradach też już kibelki są płatne a dawniej wchodziłeś i korzystałeś za darmochę A o płatnych kiblach we Francyji nie było tu już kiedyś pisane ? To może to nie tak do końca nasz Polski wymysł jest .
8:36-- Stefan-Ski: Zaczyna to być standard wszędzie .
8:25-- decentski: na Palenicy to samo
8:25-- decentski: widzę napięcie przed wyjazdem rośnie
8:25-- Iśka: ale zachłanni są, na wszystkim zarobią. Wstyd!
8:24-- Iśka: żeby*
8:24-- Iśka: wystarczy zęby kibel i parking był w kosztach karnetu
8:23-- decentski: może to ma być takie Aspen czy Saas Fee
8:21-- Stefan-Ski: Jaworzyna wymiata . NIestety ceny są jakie są ale skoro się jest monopolistą w okolicy to tak się robi jak się robi .
8:20-- Stefan-Ski: Isia śnieżą i to pięknie .
8:20-- Iśka: a ja ni emam w dupie, bardzo fajna górka!
8:20-- Iśka: Przynajmniej wieczorem na kamerce widziałam
8:20-- Iśka: na Jaworzynie też śnieżą!
8:20-- decentski: Jaworzyna to elitarna góra tam się po kamieniach będzie jeździć za tą cenę :)
8:19-- Stefan-Ski: będzie będzie . Podhale śnieży całe. Jaworzyna ma w dupie .
8:19-- Iśka: ale te gogle co ja chce to najbliżej w Częstochowie i jeszcze by się zdało sprawdzić na kasku ;)
8:18-- Iśka: i to mi się podoba!
8:18-- decentski: ja znam takie
8:18-- Iśka: :D
8:18-- decentski: Grudzień plecień poprzeplata trochę mrozu trochę śniegu :D
8:18-- Iśka: Błagam! Dość! W Jurgowie nasypane ładnie śniegu z armatek, jest na minusie! Będzie jazda!
8:17-- decentski: to jeszcze do Portu dacie racie po google
8:17-- Stefan-Ski: Jak się grudzień zaczyna taka będzie cała zima !!! JUPi !!
8:17-- Stefan-Ski: Gruda to zaorane zmrożone grudy ziemi bez śniegu ! . Ale żeby nie było że negatywne to przysłowie takie jest :

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać wiadomości, zerejestruj or zaloguj